wtorek, 9 lutego 2016

Proteinowe pancakes w walentynkowym wydaniu

Walentynki już za kilka dni a Ty nie wiesz czym zaskoczyć swoją drugą połówkę? Na początek proponuję pyszne i proteinowe śniadanie w całkowicie walentynkowym wydaniu. Czego potrzebujemy do przygotowania tych zdrowych pyszności?
Składniki na pancakes:
- szklanka mąki razowej
- 2 jajka
- 2 łyżeczki ksylitolu
- ok. 1/3 szklanki mleka sojowego
- olej kokosowy do smażenia
 
Składniki na polewę:
- 1 miarka odżywki białkowej czekoladowej
- odrobina cynamonu
- odrobina mleka sojowego
- ulubione owoce
Przygotowanie: Wszystkie składniki na nasze pancakes wrzucamy do miski i miksujemy na jednolitą masę. Ciasto powinno mieć w miarę gęstą i lejącą konsystencję - jak ciasto na naleśniki (jeśli masa jest za gęsta - dodaj mleka, jeśli za rzadka - dodaj mąki). Następnie wylewamy ciasto na rozgrzaną patelnie posmarowaną cienką warstwą oleju kokosowego i smażymy z obu stron po kilka minut. Aby pancakes'y miały formę serduszek użyłam silikonowej formy w kształcie serca do smażenia jajek sadzonych :)

Polewę przygotujemy poprzez wymieszanie ze sobą odżywki białkowej czekoladowej, odrobiny wody i cynamonu. Polewamy nią usmażone pancakes'y i posypujemy ulubionymi owocami.