niedziela, 15 lutego 2015

Pizza w wersji FIT

Zainspirowana przepisem Ani Lewandowskiej na pizzę z eko produktów postanowiłam zrobić swoją pizzę w wersji "fit". W pizzy nie ma przede wszystkim wysokokalorycznej mąki pszennej, tłustego sera żółtego i gotowego sosu z nieznanych składników. Oto przepis:
Składniki:
- 1 szklanka mąki orkiszowej razowej typ 2000 (jeśli ciasto będzie się lepić należy dosypać więcej mąki)
- 1 szklanka ciepłej przegotowanej wody
- 20g drożdży
- 1 łyżka oliwy z oliwek
- 4 świeże pomidory
- mozzarella
- salami (opcjonalnie)
- zielone oliwki
- ząbek czosnku
- bazylia
- oregano
Przygotowanie:
Mąkę, wodę i drożdże łączymy i wyrabiamy ciasto.  3 pomidory parzymy i obieramy ze skórki, następnie blendujemy je z bazylią, czosnkiem, oregano i łyżką oliwy z oliwek. Wyrobione ciasto wałkujemy na dość cienką masę. Następnie smarujemy je zrobionym wcześniej sosem pomidorowym i układamy wszystkie składniki. Na wierzch posypałam jeszcze trochę oregano. Pizzę pieczemy 20 minut w 220 stopniach

20 komentarzy:

  1. No i taki przepis to mi się podoba. Próbowałaś pizzy Warszawskiego Koksa? Jest cudowna, polecam :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie rozumiem, o co chodzi z tym brakiem żółtego sera. Przecież to normalne, że do zapiekania używa się mozzarelli. Za to salami ma prawie dwa razy więcej tłuszczu niż większość serów, a go nie unikasz. Dziwne.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To normalne, że w pizzy jest mozzarella zamiast żółtego sera? Bez żartów. A salami napisałam, że jest opcjonalne. Uwierz mi, że wartość tej pizzy w porównaniu z tą, którą się zamawia jest o niebo lepsza i mniej kaloryczna, i o to chodzi w tym przepisie.

      Usuń
  3. Bez pomidorów chrupałabym <3
    Zajrzyj do mnie jak chcesz :)
    http://maly-swiat-kolorowki.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Na jaką mąkę mogę zamienić orkiszową? Mam pszenną, żytnią, owsianą. Nie wyjdzie? :(

    OdpowiedzUsuń
  5. Wygląda apetycznie. Narobiłaś mi ochoty. Niestety lubię fast foody, ale zawsze można je zmodyfikować ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. jakie buty polecasz na treningi?

    OdpowiedzUsuń
  7. Bez sera, a też wygląda bardzo smacznie :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Muszę kiedyś namówić mame żeby mi pomogła ją przygotować :)

    Zapraszam do mnie na konkurs ----> http://sonleszaharr.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. chętnie wypróbuje Twój przepis :) bardzo lubię takie placki z dodatkami, dzięki

    OdpowiedzUsuń
  10. Pizza wydaje się byc pyszna i na dodatek zdrowa ;)
    świetny przepis :)
    co powiesz na wspolna obserwacje ? ;)
    http://xblueberrysfashionx.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Ciasto powinnaś pozostawić na jakiś czas do wyrośnięcia (mąka razowa rośnie trochę mniej od pszennej, ale też tego "potrzebuje"). A sos pomidorowy wpierw zagotować ze składnikami - będzie bardziej aromatyczny ;)
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A to już kochana Twój przepis, mój jest taki jak podałam, sprawdzony i pyszny :)
      Pozdrawiam

      Usuń
  12. Zdecydowanie wolę domową i zdrowszą wersje pizzy :)
    Nieco inny przepis u mnie na blogu. http://grabczynskam.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń