wtorek, 10 maja 2016

5 mitów o kobietach trenujących na siłowni

Zastanawiałyście się kiedyś nad powszechnie panującymi stereotypami na temat kobiet na siłowni? W dzisiejszym poście obalę kilka dobrze Wam znanych mitów dotyczących treningu siłowego!
MIT nr. 1: Kobiety ćwiczące na siłowni nie są kobiece

Stary jak świat stereotyp, że kobietom trenującym na siłowni brakuje kobiecości, to nic innego jak zwykły MIT. Obecnie firmy produkujące odzież sportową oferują całą gamę przeróżnych strojów dla kobiet, które podkreślają na treningu ich atuty i dodają seksapilu. Co więcej, warto zadbać o takie codzienne sprawy jak ładne upięcie włosów czy zadbane i pięknie zrobione paznokcie, które zdecydowanie pozwolą poczuć się kobieco nawet w otoczeniu sztang i hantli.
(o tym jak wykonać samemu efektowny i trwały manicure hybrydowy przeczytasz tutaj: http://llealicious.blogspot.com/2016/02/manicure-hybrydowy-semilac.html)


MIT nr. 2: Trening na siłowni zrobi z Ciebie kulturystkę

Bzdura. Większość pań zaczynających swoją przygodę na siłowni zarzeka się, że nie weźmie hantli do ręki, bo nie chce mieć męskiej sylwetki. Uwierzcie mi, trzeba dźwigać naprawdę ogromne ciężary i jeść potężne dawki kalorii, aby wypracować sobie męską i umięśnioną sylwetkę. Kobiety mają inną budowę ciała i znacznie ciężej jest im zbudować masę mięśniową, trzeba by było  naprawdę "postarać się", żeby nasza sylwetka stała się męska, tak więc hantle w dłoń i BEZ OBAW!

MIT nr. 3: Długie paznokcie przeszkadzają w treningu

Wiele razy spotkałam się ze stereotypem, że trening siłowy wiąże się z koniecznością posiadania krótkich paznokci. Przyznaję, ja również tak myślałam do czasu, aż sama zaczęłam wykonywać sobie hybrydę na paznokciach w domu. Moje paznokcie znacznie się wzmocniły, co więcej - hybryda idealnie je utwardza - nie ma mowy o złamaniu. Kolejnym plusem takiego rozwiązania jest to, że na ok. 3 tygodnie mam spokój z malowaniem paznokci i mogę w pełni oddać się treningom. Osobiście używam zestawu do wykonywania paznokci hybrydowych firmy Semilac (www.semilac.pl) - wykonanie paznokci zajmuje mi ok. 30 minut. Testowałam lakiery w przeróżnych warunkach, nie ma mowy o odpryskiwaniu hybrydy czy o połamanych paznokciach. Co więcej, firma posiada szeroką gamę kolorystyczną lakierów -  jest to idealne rozwiązanie dla dbających o siebie i aktywnych fizycznie kobiet!

MIT nr. 4: Na siłownię chodzą same gbury

Siłownia często kojarzy się ludziom z zapatrzonymi we własne odbicie w lustrze umięśnionymi panami... owszem, zdarzają się i tacy, jednak z własnego doświadczenia wiem, że ludzie na siłowni są niezwykle sympatyczni i pomocni. Nie bójcie się o coś zapytać czy poprosić o pomoc. Jestem pewna, że spotkacie się z pozytywnym odbiorem!

MIT nr. 5: Trening na siłowni jest nudny i monotonny

Trening na siłowni kojarzy Ci się z nudnymi i monotonnymi ćwiczeniami? Czas to zmienić! Możliwości treningu kończą się tam, gdzie kończy się nasza wyobraźnia. Każde ćwiczenie można urozmaicać, wykonywać w różnych kombinacjach i na różnych sprzętach.