środa, 2 marca 2016

Pielęgnacja włosów

Dzisiejszy post będzie poświęcony tematowi, o który bardzo często pytacie - pielęgnacji moich włosów. Jest to temat, który z pewnością będę wiele razy aktualizowała na blogu, dlatego że regularnie zmieniam kosmetyki do włosów i testuję nowe, aby moje włosy się nie przyzwyczaiły. Pytanie, które pojawia się zdecydowanie najczęściej dotyczy koloru moich włosów. Aby rozwiać wszelkie wątpliwości: nigdy nie farbowałam włosów, jest to mój naturalny kolor.
Jeśli chodzi o pielęgnację, nie jest łatwo utrzymać długie włosy w dobrym stanie. Ostatnio w moje ręce trafiła seria kosmetyków do włosów Dove youtful vitality. Bardzo ciężko jest mi dobrać odpowiednie kosmetyki do włosów, tak aby nie obciążały moich długi włosów, a odżywiały je i nawilżały przesuszone końcówki. Przez ostatni miesiąc pielęgnowałam swoje włosy kosmetykami z wyżej wymienionej serii i przygotowałam dla Was recenzję oraz dokładny opis mojej codziennej pielęgnacji:

Szampon i odżywkę stosowałam codziennie, najpierw dokładnie myjąc włosy szamponem, a następnie nakładając odżywkę na ok. 3 minuty i spłukując ją lekko chłodną wodą, aby zamknąć łuskę włosa.

Zalety Szamponu i odżywki Dove youthful vitality:
- lekka konsytencja
- nie zawierają parabenów
- nie obciążają włosów
- piękny zapach
- wygodne opakowanie w kształcie tuby
- przywracają włosom objętość
- nawilżają włosy
 
Po wysuszeniu włosów nakładam 4 pompki BB kremu do włosów z serii Dove youthful vitality. Początkowo wystraszyłam się sformułowania "krem do włosów", jednak wbrew pozorom kosmetyk nie przetłuścił a nadał objętości i blasku moim włosom! Jest to mój absolutny HIT pielęgnacyjny.

Zalety BB kremu:
- nie przetłuszcza włosów
- nadaje włosom widocznego blasku
- daje natychmiastowy efekt nawilżonych i lśniących włosów
- pozostawia na włosach przepiękny zapach
- skutecznie nawilża
- lekka konsystencja
 
 
BB krem stosowałam codziennie na umyte i wysuszone włosy, nakładając go od połowy długości włosów aż po same końcówki, dzięki czemu mogłam zupełnie zrezygnować z nakładania jedwabiu na włosy.

Raz w tygodniu używam maski intensywnie regenerującej, aby odpowiednio nawilżyć zmęczone czynnikami zewnętrznymi włosy. Ostatnio sięgam po maskę Biovax Białe trufle & orchidea.  Nakładam ją po umyciu i osuszeniu ręcznikiem włosów od ich połowy aż po same końce. Następnie zawijam włosy w ręcznik i trzymam maskę tak długo jak pozwala mi na to czas - max. 1 h. Po upływie tego czasu spłukuję maskę lekko chłodną wodą.

Zalety maski Biovax Białe trufle & orchidea
- intensywnie nawilża włosy
- przepiękny i intensywny zapach, który długo utrzymuje się na włosach
- wygładza
- nadaje włosom blasku

Niestety opakowanie zawiera tylko 125 ml maski co jest zdecydowanym minusem przy tak długich włosach jak moje, maska jest zwyczajnie niewydajna.

Tak obecnie wygląda moja codzienna pielęgnacja włosów. Przede wszystkim ze względu na długie włosy wybieram kosmetyki o lekkiej formule, nie obciążające, a wręcz przeciwnie - dodające objętość. Pomimo tego, że nie farbuję włosów to codziennie je suszę, co jakiś czas też traktuję je lokówką, przez co zwracam szczególną uwagę na to, aby kosmetyki nawilżały włosy, nie zawierały parabenów i nadawały blasku. Nie ukrywam też, że jako kobieta zwracam uwagę na zapach kosmetyków, włosy muszą pachnieć ładnie i swieżo! :) Do czesania włosów używam szczotki Tangle Teezer - nie szarpie, nie wyrywa włosów, za to dobrze je rozczesuje.