środa, 23 września 2015

Pyszne i zdrowe frytki z batatów

Przygotowałam dla Was przepis na pyszną przekąskę w ciągu dnia. Ostatnio poraz pierwszy postanowiłam spróbować batatów i jestem zachwycona! Frytki wyszły przepyszne, a do tego są zdrowe, zawierają cenne witaminy i składniki mineralne.
Składniki:
- 1 batat
- sól himalajska
- oliwa z oliwek
- zioła prowansalskie
- kurkuma
- pieprz

Przygotowanie:
Obranego batata kroimy w talarki lub paseczki i wrzucamy do miski. Następnie dodajemy łyżkę oliwy z oliwek i przyprawy. Bataty pieczemy w 180 stopniach przez ok. 30 minut (aż zmiękną). Smacznego!

sobota, 12 września 2015

10 składników, które skutecznie przyspieszą Twój metabolizm

Metabolizmem nazywamy przemiany biochemiczne i towarzyszące im przemiany energii, jakie mają miejsce w organizmie człowieka. Na poziom naszego metabolizmu może wpływać wiele czynników, takich jak np. wiek, płeć, masa ciała, stan zdrowia czy tryb życia. 
Rozpisując Wam diety bardzo często widzę, że określacie swój metabolizm jako bardzo słaby. Nie ma rzeczy, którym nie wyjdę na przeciw, i których nie da się zmienić! Przedstawiam Wam listę 10 składników, które warto dodać do codziennej diety, żeby skutecznie podkręcić przemianę materii!

1) cynamon
2) ostre przyprawy (imbir, chilli, pieprz cayenne)
3) płatki owsiane w różnej postaci (owsianka, ciastka owsiane, koktajle)
4) gorąca woda rano na czczo 
5) sezam
6) woda w ilościach 1,5-2 L dziennie
7) siemię lniane
8) śliwki suszone
9) kawa
10) otręby