poniedziałek, 27 lipca 2015

Pudding chia z daktylami

Witajcie! Dawno nie było deseru z nasionami chia, które są skarbnicą zdrowia. Przypominam, że nasiona chia, inaczej nazywane szałwią hiszpańską, to bogate źródło omega-3, wapnia, żelaza, błonnika i wielu witamin.


Składniki:
- 2 łyżki nasion chia
- szklanka mleka
- garść daktyli
- cynamon
- przyprawa korzenna
- truskawki
- wiórki kokosowe

Przygotowanie:
2 łyżki nasion chia zalewamy mlekiem i odstawiamy na 15 minut. Po upływie 15 minut mieszamy nasiona z mlekiem i odstawiamy na noc do lodówki. Daktyle namaczamy w niewielkiej ilości wody i również odstawiamy na całą noc, żeby zmiękły. Rano rozgniatamy daktyle widelcem, dodajemy przyprawy i wiórki kokosowe. Tak przygotowane daktyle wrzucamy do nasion chia i dokładnie mieszamy. Na wierzch deseru kładziemy pokrojone truskawki. Smacznego!

sobota, 25 lipca 2015

Kurczak w towarzystwie żurawiny, orzechów i suszonych pomidorów

Dzisiaj mam dla Was propozycję obiadową. Zaskakujące połączenie smaków okazało się strzałem w dziesiątkę, musicie tego spróbować!
Składniki:
- sałata
- pierś z kurczaka
- żurawina
- orzechy włoskie
- suszone pomidory
- 1/4 pomidora malinowego
- cynamon
- zioła prowansalskie
- ocet balsamiczny
- imbir
- szczypiorek

Przygotowanie:
Pierś z kurczaka marynujemy w occie balsamicznym, dodajemy zioła prowansalskie, cynamon i imbir. Zamarynowaną pierś odstawiamy co najmniej na godzinę do lodówki (ja zostawiłam na całą noc). Do miski nakładamy umytą sałatę, pokrojonego pomidora, suszone pomidory, szczypiorek, orzechy i żurawinę. Pierś z kurczaka kroimy w paski, a następnie pieczemy ją w 180 stopniach przez ok. 25 min. Wszystko razem mieszamy  i podajemy na ciepło.

piątek, 10 lipca 2015

Proteinowy omlet z masłem orzechowym

Dzisiaj przepis na moje przykładowe drugie śniadanie, omlet z masłem orzechowym i owocami to według mnie jedna z najlepszych i najpyszniejszych propozycji. 

Składniki:
- 3 białka jaj
- szczypta soli
-1 żółtko
- garść borówek
- banan
- łyżka masła orzechowego
- cynamon
- przyprawa korzenna do piernika
- wiórki kokosowe
- kilka czerwonych porzeczek lub malin

Przygotowanie:
Białka ubijamy z solą na sztywno. Do ubitych białek dodajemy cynamon, żółtko i przyprawę korzenną i delikatnie mieszamy. Gotową masę przekładamy na rozgrzaną patelnię i smażymy chwilę z jednej i drugiej strony. Usmażony omlet smarujemy masłem orzechowym, posypujemy wiórkami kokosowymi i podajemy z owocami.


piątek, 3 lipca 2015

Koktajl jagodowo-kokosowy

Jagody są znane nie od dziś, nie tylko jako przepyszne owoce, ale i jako źródło wielu witamin i przeciwutleniaczy. Obniżają poziom "złego" cholesterolu (LDL), a dzięki mirtylinie są skuteczne w walce z anemią. Przygotowałam dla Was przepis na przepyszną bombę witaminową, koktajl idealnie sprawdzi się w gorące dni.
 Składniki:
- jagody
- 2 łyżki wiórków kokosowych
- mleko
- łyżka cukru brązowego/stewii/ksylitolu