sobota, 12 września 2015

10 składników, które skutecznie przyspieszą Twój metabolizm

Metabolizmem nazywamy przemiany biochemiczne i towarzyszące im przemiany energii, jakie mają miejsce w organizmie człowieka. Na poziom naszego metabolizmu może wpływać wiele czynników, takich jak np. wiek, płeć, masa ciała, stan zdrowia czy tryb życia. 
Rozpisując Wam diety bardzo często widzę, że określacie swój metabolizm jako bardzo słaby. Nie ma rzeczy, którym nie wyjdę na przeciw, i których nie da się zmienić! Przedstawiam Wam listę 10 składników, które warto dodać do codziennej diety, żeby skutecznie podkręcić przemianę materii!

1) cynamon
2) ostre przyprawy (imbir, chilli, pieprz cayenne)
3) płatki owsiane w różnej postaci (owsianka, ciastka owsiane, koktajle)
4) gorąca woda rano na czczo 
5) sezam
6) woda w ilościach 1,5-2 L dziennie
7) siemię lniane
8) śliwki suszone
9) kawa
10) otręby

13 komentarzy:

  1. 7 stad wykorzystuje :D a co np. z jablkiem? :) twarogiem?

    OdpowiedzUsuń
  2. Przydatny post!
    Poklikasz w linki u mnie? ;)
    http://ysiakova.blogspot.com/2015/09/wspopraca-z-cndirect.html

    OdpowiedzUsuń
  3. Sezam i otręby dotąd nie odkryte przeze mnie. Słyszałam, że otręby utrudniają wchłanianie wapna i dlatego je omijam...

    OdpowiedzUsuń
  4. ja staram się pić szklankę wody codziennie pół godziny przed śniadaniem ;D
    http://sayhellomardam.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. A ja słyszałam właśnie o zimnej wodzie na czczo. Też się sprawdzi, czy jednak tylko gorąca?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja zdecydowanie polecam ciepłą wodę na czczo, pobudza jelita do pracy i przyspiesza metabolizm.

      Usuń
    2. Dzięki za odpowiedź :). Ja czytałam o zimnej, że oziębia lekko organizm i do zagrzania się spala więcej kalorii, ale czy to nie jakieś bzdury to nie wiem ;).

      Usuń
  6. Po czym właściwie można poznać jaki ma się metabolizm?

    OdpowiedzUsuń
  7. Cieszę się, że przynajmniej część z tych produktów znajduje się na mojej liście rzeczy, których jadam na co dzień i które lubię :)
    /meainsolita.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Wszystkie z wymienionych składników uwielbiam ;)
    Zapraszam cię do mnie
    http://elorasti.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Kawa czarna, czy zielona? Wiem, że to ta sama kawa, tylko słyszałam, że zielona skuteczniej działa na metabolizm i można nią zastąpić tradycyjną czarną. Niektórym osobom nie smakuje, mnie w miarę odpowiada. Z dostępnością bywa różnie, ja kupuję paczkowane w herbaciarniach- są troszkę droższe, lub intenson w sieci stokrotka i czasem Tesco.

    OdpowiedzUsuń