poniedziałek, 23 lutego 2015

Trening mięśni brzucha

Pojawia się coraz więcej pytań jak mieć płaski i umięśniony brzuch. 

Oto kilka zdjęć mojego brzucha i informacji na temat tego jak go ćwiczę:
- Przede wszystkim ZDROWE ODŻYWIANIE. Sam trening nie wystarczy, mięśnie nie pokażą się, jeśli poziom tkanki tłuszczowej w organizmie jest zbyt wysoki. 
- Nadmiar tkanki tłuszczowej najlepiej spalić zachowując ujemny bilans kaloryczny i treningami kardio. 
- Wiele moich ćwiczeń na brzuch to ćwiczenia z obciążeniem.
- Należy zmieniać ćwiczenia, niech będą zróżnicowane, inaczej z czasem organizm przyzwyczai się do nich i progres będzie mniej zauważalny.
- Jeśli chodzi o częstotliwość i ilość powtórzeń to wybieram ok. 4 ćwiczenia, wykonuję je w 3 lub 4 seriach, robiąc od 20 do 40 powtórzeń. 
- Mięśnie brzucha trenuję 5 razy w tygodniu.
- Nie można zapomnieć o regeneracji, mięśnie brzucha potrzebują odpoczynku i katowanie ich każdego dnia nie ma sensu (sama się o tym przekonałam).
- Jednymi z najskuteczniejszych ćwiczeń na mięśnie brzucha w moim przypadku okazały się: planki, podpór bokiem, brzuszki z wykorzystaniem piłki bosu, piłki gimnastycznej, brzuszki ze skrętem tułowia, skłony boczne w pozycji stojącej ze sztangielką, skłony tułowia w pozycji leżącej z obciążeniem w rękach.
- Ćwiczenia na mięśnie wykonuję dokładnie i doprowadzam je do maksymalnego spięcia
- Mięśnie brzucha trenuję na koniec treningu siłowego/kardio, żeby brzuch był dobrze rozgrzany.

Najważniejsze jednak to regularna systematyczna praca i cierpliwość. Jedni wyrzeźbią brzuch szybciej, drudzy później, ale nie zrobią tego tylko Ci, którzy się poddadzą.

17 komentarzy:

  1. super trening i notka :)

    http://moniqa-blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. swietna motywacja!
    zapraszamy w wolnej chwili :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja pracuję nad swoim brzuchem, w sumie pracuję nad całą sylwetką. Oczywiście zaczęłam od zmian w diecie :) a teraz przyszła pora na ćwiczenia.
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Zanim u mnie cos bedzie widac to troszke minie :))) ale u Ciebie efekty piekne ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Dobrze, że mięśnie brzuszne są mało potrzebujące :) Ja ćwiczę 4x w tygodniu :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetne podsumowanie. Mój trener jeszcze polecał "przytrzymać" ok. 3 sekund na maksymalnym spięciu.

    OdpowiedzUsuń
  7. Szczerze mówiąc dla mnie to nic nowego, ale takie posty są bardzo przydatne, jako przypomnienie lub też dla początkujących :) ja teraz zaczynam pracę nad moim brzuchem, Twój wygląda genialnie !

    OdpowiedzUsuń
  8. Świetna notka, na brzuch dobre są treningi Mel B :)
    http://xblueberrysfashionx.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Zazdroszczę Ci motywacji!! Efekt super :)
    Niby mam płaski brzuch ale chciałabym go ujędrnić i pozbyć się cm w talii. Mam fioła na punkcie płaskiego brzucha, jednak nie chcę mieć widocznych mięśni. Zależy mi na naturalnym wyglądzie :)
    Bardziej zależy mi na mięśniach pupy, jakie ćwiczenia powinnam wykonywać jako początkująca osoba na razie ćwicząca w domu??
    I mam jeszcze 1 pytanie: co sądzisz o hula hop ciężkim z dużymi wyspustkami, czy to działa jakoś na brzuch??

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo motywujący post. Więcej takich. Bardzo dużo informacji się dowiedziałam od ciebie. Chociaż zaczynam ćwiczyć jednak wszystkiego nie wiem :)
    http://dziennik-ali.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. Czy mi się kiedyś uda wyćwiczyć taki brzuch? ;(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak!! I to szybciej niż myślisz jeśli zaczniesz już dziś!! :) Zdrowe, regularne odżywianie, ćwiczenia i samozaparcie- to wszystko czego potrzebujesz! POWODZENIA! <3

      Usuń
  12. Wydrukuję, oprawię w ramkę i powieszę nad łóżkiem ;-) Zdjęcia Twojego brzucha oczywiście. Co rano patrząc na nie, a potem w lustro, będzie mi tak bardzo wstyd, że w mgnieniu oka zacznę ćwiczyć ;-)

    OdpowiedzUsuń
  13. Zrobisz może jakiś post o odżywkach białkowych? Jakie używasz, jakie polecasz? :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Swietny post...a moze uda sie napisac podobny na uda i lydki ?

    OdpowiedzUsuń