czwartek, 7 maja 2015

Kształtowanie sylwetki- trening siłowy

Wiele kobiet unika treningów siłowych, uważając, że ich sylwetka zrobi się męska. MIT. Zwłaszcza, jeśli jesteście na ujemnym bilansie kalorycznym to nie stwarzacie sobie warunków do rozwoju masy mięśniowej.
Trening siłowy to prawdziwy przyjaciel kobiet, świetnie sprawdzi się przy modelowaniu sylwetki (uda, pośladki, ramiona, brzuch, triceps). Wszelkie mankamenty figury można poprawić właśnie poprzez trening  z obciążeniem. Dla widocznych efektów  polecam wykonywać trening siłowy ok. 3-4 razy w tygodniu i łączyć go z aerobami i odpowiednią dietą.
Często piszecie mi, że ćwiczycie, katujecie mięśnie a efektów nie ma. Prawdopodobnie jest to problem nadmiaru tkanki tłuszczowej, która przykrywa Wasze mięśnie. W takim wypadku należy zrobić redukcję tkanki tłuszczowej, przejść na ujemny bilans kaloryczny, uzupełnić treningi w aeroby i treningi kardio.
To jak rozwinie się Wasze ciało zależy tylko od Was, obciążenie należy dobrać indywidualnie i urozmaicać ćwiczenia od czasu do czasu, żeby dodawać mięśniom nowe bodźce do rozwoju.
Tak więc kobietki, nie bójcie się na siłowni używać innych urządzeń niż tylko bieżnia i rowerek, odpowiednio dobranym treningiem siłowym nie zrobicie sobie krzywdy, a wręcz przeciwnie! :)

20 komentarzy:

  1. Dzięki za ten wpis - jestem dziś na etapie planowania swoich marcowych treningów. W związku z tym mam pytanie: czy lepiej ćwiczyć 3 razy w tygodniu po 2 godziny, łącząc trening aerobowy z siłowym, czy też 6 razy w tygodniu po 1 godzinę, naprzemiennie aeroby i siłownia? Zależy mi na spaleniu duuuużej ilości tkanki tłuszczowej. Z góry serdecznie dziękuję za odpowiedź - uwielbiam Twojego bloga! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za miłe słowa! :) ja polecam łączyć trening siłowy z aerobami :)

      Usuń
  2. Siłowy rulez <3 nie wyobrażam sobie życia bez ciężarów :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ależ Ty jesteś śliczna! Podziwiam świetne ciało :) Ja już skontaktowałam się z trenerem osobistym, bo sama nie dam rady osiągnąć celu. Zawsze byłam szczupła i ważyłam 47,a do tego miałam płaski brzuch. Niestety po ciąży wszystko wróciło do normy z wyjątkiem właśnie brzuszka, na którym został mi brzydki flak. Mój synuś był ogromny i dlatego tak źle się to dla mnie skończyło... No, ale mam nadzieję, że wrócę do siebie ;)

    Pozdrawiam i zapraszam do siebie na dwa rozdania! http://landvanity.blogspot.co.uk/2015/02/wielkie-czyszczenie-oddam-mega-pake.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! :) Na pewno uda Ci się wrócić do formy, najważniejsze, że jest plan, chęci i motywacja! <3

      Usuń
  4. Rewelacyjne zdjęcie i figura :) Lubię takie motywujące wpisy :) Tym bardziej teraz po ciąży, gdy staram się regularnie ćwiczyć :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja akurat przytyłam za sprawą treningów z obciążeniem o 7 kg, ćwiczę od ponad pół roku 3 razy w tygodniu. Ale akurat przybranie na wadze było (i dalej jest) moim celem i to nie tylko zasługa ćwiczeń ale też wysokokalorycznej diety, którą świadomie stosuję ;) Ale niezależnie od tego czy chcemy schudnąć czy przytyć - siłownia świetnie rzeźbi partie ciała ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. też się interesuję zdrowym trybem życia, ostatnio dodałam przepis na smażoną owsiankę :D oczywiście bez tłuszczu i cukru ;)
    miło mi będzie jak zaglądniesz do mnie :) littleconfusionblog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Muito bom o seu blog, estive a percorre-lo li alguma coisa, porque espero voltar mais algumas vezes, deu para perceber a sua dedicação em partilhar o seu saber.
    Se me der a honra de visitar e ler algumas coisas no Peregrino e servo ficarei radiante.
    E se gostar e desejar comente.
    Que Deus vos abençõe e guarde.
    António.
    http://peregrinoeservoantoniobatalha.blogspot.pt/

    OdpowiedzUsuń
  8. ...znaczy na nic bardziej konkretnego nie ma co liczyć? Przykłady, ćwiczenia, praktyczne porady?

    OdpowiedzUsuń
  9. Kochana mam pytanie:) jak moge określić czy juz moge rzeźbić brzuch czy dalej muszę spalać?:/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Możesz robić brzuch cały czas, a potem mięśnie i tak się odsłonią jak zredukujesz tkankę

      Usuń
  10. Jestem na redukcji i od 3 miesięcy (także na niej będąc) ćwiczę mięśnie brzucha 4-5 razy w tygodniu, ale efektów większych brak. Czemu tak jest? Niby redukuję tkankę, ale mięśni nadal nie widać, rozwinęłabyś jakoś temat? Nie bardzo rozumiem już. Na redukcji "nic nie urośnie" ale jak jemy zgodnie z zapotrzebowaniem kalorycznym i wprowadzamy treningi cardio przeplatane z ćwiczeniami na brzuch to to jest kluczem do sukcesu?
    ściskam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przyczyn może być wiele, może zła dieta, nie znam Pani przypadku. Zapraszam po dietę i plan treningowy do mnie :)

      Usuń
  11. Masz tylko tą jedną serię zdjęć, z podłogi w przedpokoju?

    OdpowiedzUsuń
  12. Odpowiesz nam? :((

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Możesz juz nie zadawać głupich pytań? Na takie nie ma odpowiedzi.

      Usuń