sobota, 17 stycznia 2015

♥ Dlaczego warto jeść śniadanie- owsianka ♥

Bardzo często powtarzam, że śniadanie to najważniejszy posiłek dnia, a jednak wiele z ludzi je pomija. Niejedzenie śniadań zwalnia metabolizm, sprzyja tyciu i powoduje uczucie zmęczenia i ospałości. 
Dzisiaj proponuję Wam moją formę śniadania w postaci owsianki. 
Regularne jedzenie owsianki wzmacnia organizm, zapewnia większą wytrzymałość i sprawność fizyczną, co jest niezwykle ważne dla osób, które tak jak ja regularnie ćwiczą i uprawiają sport. Co więcej, owsianka jest źródłem witaminy B6 (zapobiega anemii, poprawia pamięć), B1 (przeciwdziała zmęczeniu), błonnika, białka,  magnezu, żelaza. Owies zawiera również substancje działające antydepresyjnie!
Często słyszę "Nie lubię owsianki, nie będę jej jadła", w związku z tym chcę pokazać, że z odpowiednimi składnikami owsianka może być przepyszna!

Składniki:
- płatki owsiane (gramaturę należy dobrać indywidualnie)
- łyżka jogurtu greckiego
- mrożone maliny
- banan
- jagody goji
- łyżeczka miodu
- woda/mleko
- cynamon

Płatki owsiane zalewamy niewielką ilośćią wody lub mleka. Gotujemy ok. 4-5 minut na małym ogniu. Ugotowaną owsiankę wykładamy na talerz, dodajemy pokrojonego w plasterki banana, łyżeczkę miodu, łyżkę jogurtu greckiego,  rozmrożone maliny, jagody goji i cynamon.

Gotowe! Szybkie zdrowe i pożywne śniadanie, teraz można iść na trening :)! 

24 komentarze:

  1. Lubię owsiankę:) Ja gotuje ją z cynamonem i łyżeczką miodu:) Oczywiście banan musi być:D

    OdpowiedzUsuń
  2. wyglada naprawde pysznie :) a ja uwielbiam oswianke

    OdpowiedzUsuń
  3. ja nie lubię owsianki:( chociaż wygląda super, nie mogę się przemóc...

    OdpowiedzUsuń
  4. Ale pychotka <3 Bardzo fajny post i rewelacyjne zdjęcia. Prowadzisz świetnego bloga
    Jakbyś mogła to zajrzyj do mnie
    http://royal-princes.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam owsiankę.
    Nigdy nie jadłam jej w połączeniu z owocami.
    Twoja wygląda bajecznie <33

    Buziaki,

    http://realweronika.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. super post! i bardzo mądry blog !! :)
    ps napisałam do Pani e-mail i czekam na odpowiedź :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Uwielbiam owsiankę, jem ją bardzo często i w różnych wariantach owocowych. Pyszne, zdrowe i pożywne śniadanie. :-)

    OdpowiedzUsuń
  8. Owsianki z owocami bardzo mi smakują:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Zawsze mówiłam, że nie lubię owsianki chociaż nigdy wcześniej jej nie jadłam ;) Dopiero jak podpatrzyłam ją u Ciebie to spróbowałam i okazało się, że przyrządzona na Twój sposób jest pyszna jak deser i na stałe wpisała się w moje śniadania. Jeszcze tylko do ćwiczeń musisz mnie przekonać ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To się idealnie składa kochanie, bo planuję dodawać więcej treningowym porad i postów! :*

      Usuń
  10. hejka,masz przepis na dietetyczne nalesniki/pancake?
    pozdrawiam, super blog i Ty !!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hej Kochana! Kiedyś na bloga wstawiałam przepis na dietetyczne pancakes bananowe, na pewno będą w zakładce "zdrowe odżywianie" :) Przygotuję wkrótce kolejne dietetyczne pancakes, dziękuję za przemiłe słowa i propozycje postów! :*

      Usuń
  11. Wygląda apetycznie! :D

    Co powiesz na wspólną obserwację? Zacznij i poinformuj nas na blogu, a na 100% się odwdzięczymy :) http://it--makes-me-happy.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  12. Dlaczego codziennie na jakimś zdjęciu jest lampionik z ikei, futrzak i światełka choinkowe?? o_O

    OdpowiedzUsuń
  13. Uwielbiam owsiankę, bardzo pomysłowe śniadanie :)
    http://myliveomomom.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  14. Mniam! Ciekawe i kreatywne wykonanie! :)

    Mój blog ->KLIK

    OdpowiedzUsuń
  15. oh my, i love this.. nice blog. i am following your blog, please follow back. melodyjacob1.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  16. Wygląda pysznie, wypróbuję z kaszą jaglaną. Owsianka jakoś nigdy mi nie podchodziła. :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Jakoś nie przepadam za owsianką ale w tym wydaniu wygląda bardzo apetycznie, może kiedyś spróbuje:D
    Ale owoce to moja miłość:D

    http://undermywater.blogspot.com/ Zapraszamy:)

    OdpowiedzUsuń
  18. Owsianka <3 U nas numer 1 na śniadanie!

    OdpowiedzUsuń
  19. Owsianka często towarzyszy nam przy śniadaniu, jutro muszę wypróbować Twój przepis, wygląda smakowiciem, akurat na leniwy niedzielny poranek!:-)

    OdpowiedzUsuń
  20. Ile razy w tygodniu można jeść owsiankę?

    OdpowiedzUsuń