wtorek, 29 lipca 2014

♥ Przepis na pyszny początek dnia ♥

Witajcie! Z samego rana wstawiam Wam przepis na jedną z moich ulubionych owsianek!
Owsianka jest wspaniałym pomysłem na śniadanie i ma niesamowite właściwości! Jest źródłem błonnika oraz jest bogata w minerały i witaminy.
Dla mnie poranek bez owsianki to poranek stracony :)

SKŁADNIKI:
- 5 łyżek płatków owsianych
- truskawki
- jagody
- łyżeczka siemienia lnianego
- 1/2 łyżeczki miodu
- cynamon

- łyżeczka jogurtu naturalnego
Siemię lniane i płatki owsiane gotujemy z wodą aż napęcznieją i zmiękną. Odstawiamy na chwilę do ostygnięcia, dodajemy miód,cynamon, jogurt i mieszamy.  Dodajemy truskawki i jagody.
Gotową owsiankę możemy posypać wiórkami kokosowymi.

piątek, 25 lipca 2014

♥ Zdrowe lody truskawkowo-malinowo-jagodowe ♥

Zdrowe lody truskawkowo-malinowo-jagodowe
Czy to możliwe? Dietetyczne, zdrowe lody nienafaszerowane chemią? TAK! Pod warunkiem, że robimy je sami.

Oto mój przepis:

Co będzie nam potrzebne?
- miska
- Blender/ mikser
- truskawki, jagody, maliny
- jogurt naturalny lub syrop owocowy
- foremki do lodów (ja mam z ikei, ale możecie równie dobrze zrobić je w jakimś naczyniu)


Sposób przygotowania:
Maliny, truskawki i jagody blendujemy z jogurtem naturalnym/syropem owocowym (może być też mleko). Całość wlewamy do foremek i wstawiamy do zamrażalnika.
Ja zazwyczaj robię je wieczorem i rano są gotowe do spożycia.

Smacznego !


niedziela, 20 lipca 2014

♥ KOKTAJL TRUSKAWKOWY Z PŁATKAMI OWSIANYMI I MIODEM ♥

Witajcie Słoneczka!
Dzisiaj mam dla Was przepis na koktajl truskawkowy z płatkami owsianymi i miodem. 
Korzystajcie z truskawek, bo to już naprawdę ostatni moment! 
Składniki:
- truskawki
- banan
- ok. 5 łyżek płatków owsianych
- mleko 1,5 %

- łyżka miodu 

Wszystkie składniki razem miksujemy. Ilość truskawek i mleka zależy od tego ile chcecie zrobić koktajlu, więc sami dobierzcie odpowiednie proporcje.

Koktajl jest pyszny i daje energetycznego kopa ! :)

środa, 16 lipca 2014

♥ ZDROWE PRZEKĄSKI ZAMIAST SŁODYCZY ♥

To co najczęściej utrudnia nam utrzymanie prawidłowej diety to słodycze. Prawie każdy je lubi, i każdy częściej lub rzadziej ma na nie ochotę. Ja jestem prawdziwą fanką słodkości, jednak mam na nie sposób!
Aktualnie mamy wspaniałe owoce sezonowe, postarajcie się zamienić słodycze słodkimi owocami, takimi jak np. : truskawki, maliny, banany, borówki, poziomki.
Jako przekąski w ciągu dnia można jeść też: orzechy (ja najbardziej lubię orzechy nerkowca), pestki słonecznika, dyni, suszone owoce, żurawinę. Wszystko to będzie na pewno lepsze i zdrowsze od nafaszerowanych chemią batoników i cukierków.


Przykładowy słodki i szybki posiłek to uwielbiana przeze mnie owocowa owsianka
- borówki
- maliny
- 1/2 łyżeczki miodu
- płatki owsiane

- łyżeczka jogurtu naturalnego


PYCHA!
Pamiętajcie też, że wszystko powinno być spożywane w odpowiednich ilościach. Owoce najlepiej jeść w pierwszej połowie dnia, a orzechów nie należy jeść garściami gdyż są ciężkostrawne.